672 902 00

LV RU

Ienākt

  •  

Ieteiktie raksti

Maksāt par klikšķi vai maksāt par termiņu?

Attiecībā uz reklāmas atrašanos interneta meklēšanas rezultātu augstākajās pozīcijās fiksēta reklāmas kampaņas maksa par noteiktu termiņu ir labākā izvēle uzņēmumam ar nelielu reklāmas budžetu.

Lasīt tālāk

Vai pašam izvietot reklāmu meklētājos ir lētāk?

8 argumenti "par" vai "pret" aģentūras pakalpojumu izvēlei.

Lasīt tālāk

AdWords veiksmes stāsts: Žigulis un 65 € liels reklāmas budžets

Izvēlieties pareizo pakalpojuma sniedzēju un pat ar nelielu sākotnējo ieguldījumu ātri sasniegsiet pirmos pozitīvos rezultātus.

Lasīt tālāk

SEO vai AdWords - kas izdevīgāk?

Pateicoties pareizi izplānotai un izveidotai AdWords kampaņai, mūs atrod arvien jauni klienti, un bizness attīstās.

Lasīt tālāk

Cik maksā klikšķis PATIESĪBĀ?

Noskaidrojiet, kā tiek veidota klikšķa cena, un cik tas izmaksā tieši Jums - varbūt tas izmaksā daudz mazāk, nekā spējat iedomāties...

Lasīt tālāk

Pieaug interneta lietotāju vidējais vecums

03. Jūnijs, 2015

Interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publicējis datus par Latvijas interneta auditoriju 2014. gadā. Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī aizvadītajā gadā internetā dominēja sievietes. Decembrī katra sieviete pieslēdzās internetam vidēji 107 reizes un pavadīja tajā par stundu vairāk laika nekā vīrieši.

«Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir pieaudzis interneta lietotāju vecums.»

Ja iepriekšējos gados lielāko daļu interneta auditorijas veidoja gados jauni cilvēki (15 līdz 34 gadi), tad aizvadītā gada tendence rāda, ka interneta lietotāju vecums pieaug. Decembrī teju puse (46 procenti) no visiem interneta lietotājiem bija vecuma grupā no 25 līdz 44 gadiem. Atskatoties uz statistikas datiem vairāku gadu griezumā, skaidri redzams, ka ievērojami sarucis interneta lietotāju skaits vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem - salīdzinot jaunāko statistiku ar pirmajiem auditorijas datiem 2006.gadā, auditorijas daļa vecumā no 15 līdz 24 gadiem ir samazinājusies par 18 procentiem.

Saskaņā ar gemiusAudience pētījuma datiem, 2014.gada decembrī sievietes veidoja 52 procentus no visas interneta auditorijas, kamēr vīrieši nedaudz mazāk - 48 procentus. Sievietes bija arī tās, kas pavadīja internetā visvairāk laika (vidēji 23 stundas un 10 minūtes no datoriem), kamēr vīrieši sērfoja internetā par stundu mazāk, vidēji 21 stundu un 49 minūtes.

Izglītība

Lielākajai daļai (64 procentiem) Latvijas interneta lietotāju ir augstākā vai vidējā speciālā izglītība. Gandrīz ceturtā daļa (22 procenti) no interneta lietotājiem ir ieguvuši vidējo izglītību, savukārt tikai 2 procentiem ir nepabeigta augstākā izglītība. Salīdzinot ar pagājušā gada decembri, lietotāju skaits ar nepabeigtu augstāko izglītību ir samazinājies par 7 procentiem. gemiusAudience dati arī rāda, ka šādi lietotāji internetā pavadīja vismazāk laika - nedaudz vairāk kā 14 stundas mēnesī uz vienu lietotāju.

Nodarbošanās

Procentuāli lielākā daļa (28 procenti) Latvijas interneta lietotāju 2014. gadā pēc nodarbošanās bija speciālisti/biroja darbinieki. Otra populārākā profesija starp interneta lietotājiem bija darbinieks/tehniskais darbinieks (16 procenti).

Lai arī mājsaimnieces 2014. gadā veidoja tikai 4 procentus no visas interneta auditorijas,

«vidēji uz vienu lietotāju tieši mājsaimnieces veltīja visvairāk laika interneta pārlūkošanai - aptuveni 30 stundas un 33 minūtes mēnesī.»

Tas ir par 8 stundām vairāk nekā vidējais rādītājs - 22 stundas un 31 minūte.

Samērā aktīvi internetā laiku pavadīja arī lauksaimnieki un pensionāri - vidēji 27 stundas un 49 minūtes mēnesī. Ievērojami retāk internetā bija sastopami augstākā/vidējā līmeņa vadītāji un studenti - vidēji viens lietotājs internetā pavadīja 19 stundas mēnesī.

Dzīvesvieta

2014. gadā teju puse (49 procenti) no visiem interneta lietotājiem nāca no Rīgas un Rīgas rajona, 22 procenti nāca no citām pilsētām, bet 12 procenti no lietotājiem dzīvoja ārpus pilsētām. Kā rāda dati, visvairāk laika internetā pavadīja lietotāji no Valmieras - vidēji 31 stundu un 39 minūtes mēnesī, savukārt vismazāk laika - 17 stundas un 13 minūtes mēnesī internetā pavadīja interneta lietotāji no Jūrmalas.

Dati iegūti, balstoties uz 2014. gada decembra statistiku par 15-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus.

(Avots: Sievietes veido 52 procentus no interneta auditorijas)