672 902 00

LV RU

Ienākt

  •  

Ieteiktie raksti

Maksāt par klikšķi vai maksāt par termiņu?

Attiecībā uz reklāmas atrašanos interneta meklēšanas rezultātu augstākajās pozīcijās fiksēta reklāmas kampaņas maksa par noteiktu termiņu ir labākā izvēle uzņēmumam ar nelielu reklāmas budžetu.

Lasīt tālāk

Vai pašam izvietot reklāmu meklētājos ir lētāk?

8 argumenti "par" vai "pret" aģentūras pakalpojumu izvēlei.

Lasīt tālāk

AdWords veiksmes stāsts: Žigulis un 65 € liels reklāmas budžets

Izvēlieties pareizo pakalpojuma sniedzēju un pat ar nelielu sākotnējo ieguldījumu ātri sasniegsiet pirmos pozitīvos rezultātus.

Lasīt tālāk

SEO vai AdWords - kas izdevīgāk?

Pateicoties pareizi izplānotai un izveidotai AdWords kampaņai, mūs atrod arvien jauni klienti, un bizness attīstās.

Lasīt tālāk

Cik maksā klikšķis PATIESĪBĀ?

Noskaidrojiet, kā tiek veidota klikšķa cena, un cik tas izmaksā tieši Jums - varbūt tas izmaksā daudz mazāk, nekā spējat iedomāties...

Lasīt tālāk

Reklāma meklēšanas rezultātu labajā pusē - vai izdevīgi?

23. Janvāris, 2014

Pasaulē lielākās meklēšanas sistēmas – Google – meklēšanas rezultātu izkārtojums nav nejaušs. Tie tiek atlasīti un parādīti pēc noteikta principa, kurā ietilpst gan bezmaksas rezultāti, gan maksas reklāmas. Nokļūšana bezmaksas pozīcijās bieži ir sarežģīts un ne vienmēr rezultātu sniedzošs process. Tāpēc uzņēmēji bieži sava uzņēmuma reklāmai izmanto maksas reklāmas pakalpojumus.

«Google reklāmas maksas pozīcijas var iedalīt divās daļās: „TOP” pozīcijās un labās puses pozīcijās.»

Par „TOP” pozīcijām dēvē pirmās trīs reklāmas kreisajā pusē, kas atrodas virs Google meklēšanas rezultātiem.

 

Tomēr atrašanās meklēšanas rezultātu „TOP” pozīcijās nav lēta, un dažreiz ne visi spēj to atļauties. Šādos gadījumos lieliska alternatīva ir reklāmas izvietošana Google rezultātu labās puses pozīcijās.

Labās puses pozīcijas – tās ir 8 reklāmas pozīcijas meklēšanas rezultātu labajā pusē.

 

Reklāma labās puses pozīcijā izmaksā ievērojami lētāk nekā reklāma „TOP” pozīcijās (vidēji 2 – 8 reizes). Īpaši būtiska reklāmas izcenojuma atšķirība ir gadījumos, kad Jūsu piedāvātā prece vai pakalpojums ir populārs, tas tiek bieži meklēts un tam ir liela konkurence – šādās situācijās reklāma „TOP” pozīcijās var izmaksāt pat desmit vai piecpadsmit reizes dārgāk.

«Izvietojot reklāmu labās puses pozīcijā, Jūs varat ietaupīt līdz pat desmit reizēm.»

Nav šaubu, ka katrs uzņēmējs vēlas, lai viņa uzņēmums atrastos meklēšanas rezultātu 1. lapā. Tomēr eksistē viedoklis, ka atrasties Google meklēšanas rezultātos vispār nav jēgas, ja nav iespējas atrasties pašā rezultātu „TOP 3”.

Parasti šādu mītisku priekšstatu cēlonis ir vienkāršs: „Es tur vispār neskatos, gan jau, ka arī citi neskatās!” Taču šajās situācijās netiek ņemts vērā objektīvs fakts – katrs lietotājs ir atšķirīgs.

«Bieži vien tas, kas šķiet nepamanāms vienam, ir īpaši pamanāms un būtisks citam.»

Lai izkliedētu mītu par to, ka atrašanās labās puses pozīcijās nav izdevīga un ir tikai lieki tēriņi, esam apkopojuši dažus piemērus, kuri parāda, ka reklāmas izvietošana labajā pusē ir ne vien izdevīga, bet dažos gadījumos pat sniedz lielāku atdevi nekā reklāma dārgajās „TOP 3” pozīcijās. Piemēram:

  1. Jūsu prece vai pakalpojums ir ļoti populārs (tiek bieži meklēts).
    Populārām precēm/pakalpojumiem ir liela konkurence, līdz ar to Jums ir grūtāk nokļūt „TOP” pozīcijās, un - jo augstāka ir pozīcija, jo dārgāk tā izmaksās. Pieņemsim, ka izvēlēto atslēgvārdu (piemēram, ceļojumi) potenciālie klienti meklē ~3000 reižu mēnesī. Šāda reklāma parasti izmaksā pārāk dārgi. Iespējams, reklāmai atrodoties labajā pusē, varētu saņemt 10% VKS (klišķu % no meklējumu skaita), bet kreisajā pusē, 4. vietā – saņemt 6%, par reklāmas izvietojumu samaksājot vismaz trīs līdz piecas reizes mazāk. Tādā veidā atdeve pret ieguldītajiem līdzekļiem ir lielāka.

  2. Klients veic „salīdzinošo iepirkšanos”.
    Ja Jūsu prece vai pakalpojums ir tāds, kuru iegādājoties, klienti parasti salīdzina vairākus vai pat lielāko daļu piedāvājumu, kas atrodas meklēšanas rezultātos, Jums ir iespēja ievērojami ietaupīt līdzekļus, izvietojot savu reklāmu labajā pusē.

  3. Jūsu piedāvājums ir labāks (kvalitatīvāks reklāmas teksts, zemāka cena, akcija, bonusi u.c.).
    Pastāv daudz lielāka varbūtība, ka potenciālais klients izvēlēsies pārdomātu, klienta vajadzības uzrunājošu reklāmas tekstu labajā pusē vai zemākos rezultātos nekā nepārdomātu un/vai neatbilstošu reklāmu lapas augšā. Tāpat, ja Jums ir lieliska, klientam izdevīga akcija vai ja Jūs piedāvājat, piemēram, bezmaksas piegādi vai kādu citu bonusu, klients noteikti izvēlēsies apskatīt Jūsu piedāvājumu.
    Piemēram, ir daudz uzņēmumu, kas pārdod logus, taču varbūt klientu interesē tieši Jūsu EKO logi vai arī tieši kvalitatīvi koka logi neatkarīgi no to cenas.

Tie ir uzskatāmi piemēri tam, ka Jūsu reklāmas atrašanās labājā pusē ir ne vien lētāka, ar maziem reklāmas izdevumiem nodrošinot lielāko iespējamo apmeklējumu skaitu, bet dažreiz pat izdevīgāka, piesaistot vairāk potenciālo klientu nekā spēj piesaistīt tie, kuru reklāmas atrodas "TOP" pozīcijās.

Un ir būtiski ņemt vērā arī faktu, ka jebkura maksas pozīcija meklēšanas rezultātos var nodrošināt Jūsu reklāmu ne vien pirmajā lapā, bet arī citos lapu atvērumos, tādā veidā atkārtoti uzrunājot potenciālo klientu.